Llenguatge matemàtic


LLENGUATGE MATEMÀTIC

Dimecres 4 de novembre

Treballem sèries de forma i color!

Al quadern d’aquest primer trimestre  trobareu aquesta  sèrie per practicar:

Però primer, les girafes han de jugar abans amb algún material per tal que comprenguin la norma a seguir, per exemple amb peces de lego, cotxes, taps, agulles d’estendre o fruites ...

peça de lego- ninot-peça de lego-ninot...


cotxe gran, cotxe petit, cotxe gran...

Un cop han jugat amb el material poden enganxar els gomets que us vam donar a la fitxa corresponent. Aneu amb compte d’enganxar cada cop un color diferent!





LLENGUATGE MATEMÀTIC

SETMANA DEL 15 AL 19 DE JUNY

Hola nens i nenes!!

S’apropa l’estiu i per això, l’activitat d’aquesta setmana que us proposem es realitzar el joc del TRES EN RATLLA! I així, que pogueu jugar hores i passar-ho d’allò més bé!

Jugar al tres en ratlla fa treballar molts aspectes, entre ells la concentració, l’estratègia, el concepte de quantitat i l’orientació espacial.

MATERIAL NECESSARI:

·        Pedres llises
·        Pintures
·        Pinzells
·        Cartró o cartolina quadrada per fer el taulell    
·        Regle
·        Llapis i retulador

PASSOS A SEGUIR:

Fer el taulell.  Dividir el cartró o cartolina en tres parts i dibuixarem dues línies horitzontals i dues línies verticals.  Després les podeu repassar amb retolador.



Després pintem les pedres.  3 d’un color i 3 d’un altre color. I les deixem assecar.



Un cop estiguin seques, les acabem de decorar.  Aquí podeu veure que hem fet marietes i abelles.



Una vegada estigui tot sec, ja podem jugar i gaudir d’una fantàstica estona amb la família i els amics!



Ens agradarà moltíssim poder veure les creacions dels vostres TRES EN RATLLA! 





LLENGUATGE MATEMÀTIC

SETMANA DEL 8 AL 12 DE JUNY


Aquesta setmana us proposem construir dinosaures amb figures geomètriques! Farem rodones, triangles i quadrats en cartolina o goma eva , jugarem lliurement amb aquestes figures geomètriques i finalment representarem dinosaures amb aquest material.


AQUESTA ACTIVITAT LA FAREM EN DIRECTE A LA CONNEXIÓ DE: ELS MICOS EL DIMARTS I EL DIJOUS, I LES GIRAFES EL DILLUNS (DURANT LES  DUES CONNEXIONS DEL DIA).
  • MATERIAL:

·       Full, cartolina o goma eva de color verd.
·       Retoladors, llapis ...
·       Tisores.

  • PREPARACIÓ:

Primera Sessió:
Primer busqueu per casa rodones, quadrats i triangles grans i petits. Segur que trobeu moltes coses com taps de diferents mides!
Després resseguiu les formes geomètriques que heu trobat en un full, per exemple amb un tap resseguim la rodona i la pintem de color VERD .

Després les hem de retallar. Demaneu ajuda per retallar les diverses formes, com ara:
·       Rodones grans i petites. (Necessiteu dibuixar i retallar : 1 gran, 1 mitjana i 3 petites)
·       Triangles grans i petits.(Necessiteu: 3 mitjans)        
·       Quadrats grans i petits .( Necessiteu: 1 mitjà i 7 petits)      

Segona Sessió:
Després els hi presentarem diferents imatges de dinosaures per a que els infants les vagin formant amb les formes geomètriques que han fet anteriorment.

Aquí us deixem dues imatges de dinosaures que els nens poden plasmar amb les formes geomètriques fetes anteriorment o amb gomets de formes geomètriques si en teniu i ho preferiu. 




El mateix material es pot aprofitar per fer altres activitats com:

·       Classificar les figures per la forma, quadrats, triangles i  rodones, o la mida.
·       Composar figures a partir de les que tenen.  Per exemple: amb dos triangles poden construir un quadrat.

A JUGAR!!!




Llenguatge  matemàtic


SETMANA DEL 1- 5  DE JUNY


SESSIÓ 1: Us deixem unes activitats que podeu imprimir,  fer a l’ordinador amb el programa paint, o assenyalar  amb el dit la resposta correcta.




SESSIÓ  2: Els pirates trobaven tresors de totes formes. Jugueu a col.locar  cada forma en el lloc que li correspon.





Podeu fer clic a la imatge o copiar l'adreça al navegador:

https://eureka.santillana.com/loencontre/infantil/AUD012_formas/8d3ba4b4bd995d65eec2fe844ace1c42


Poseu el següent usuari i contrassenya si us ho demana:

Usuari : profesor.03904@eureka.santillana.com


Contrasenya: 59982016



LLENGUATGE MATEMÀTIC



SETMANA DEL 25-29 DE MAIG



Sessió 1: Us proposem fer figures copiant uns models de figures geomètriques. Podeu fer servir bastonets de cotó o qualsevol material semblant.


   



Sessió 2: En aquesta sessió haureu d’ordenar seqüències. 

Mireu bé aquestes fotos i col.loqueu-les en ordre. 
Podeu imprimir-les i ordenar-les en els quadradets de l’última pàgina, o simplement assenyalar amb el dit cada foto i dir quina serà la primera, la segona i la tercera.


Cliqueu a sobre la imatge




I aquí us deixem un altre enllaç per treballar els nombres. Heu de comptar l'animal que us indica el model  i escriure el nombre en el quadradet a cada fila.








LLENGUATGE MATEMÀTIC
SETMANA DEL 18-22
Sessió 1: Puzles


Pel dimarts us proposem fer puzles interactius de Santillana. Trobareu dos enllaços un de dues peces, molt fàcil, i l’altre amb més peces. 




Adreça 2:

https://eureka.santillana.cat/loencontre/infantil/AUD010_puzzles/99fad7be9f82c7d95ba5a36ae665042f


Sessió 2: Sopa de números

La nostra proposta pel dijous és una sopa de números. Busqueu en aquesta sopa el número 3, l’encercleu o el pinteu. 



Si us animeu , en comptes de fer la fitxa, podeu fer el mateix en un rotllo de paper de cuina. Segur que serà més motivador pels infants treballar amb aquest material. A més ells poden anar escrivint els números al rotllo i així també practiquen la grafia.  
Podeu triar la manera en que voleu buscar el número tres. NO us deixeu cap número tres!! Bona sort! 



I per acabar, agrupeu de tres en tres, busqueu a casa objectes i els aneu agrupant, fent equips , de 3 en 3. Som-hi! Guanya el que faci més equips de 3!



LLENGUATGE MATEMÀTIC


SETMANA DEL 11- 15 DE MAIG

Sessió 1: Dilluns

Us deixem unes diferències amb quadres de Kandinski per a que jugueu una mica. Heu de trobar totes les diferències, el primer quadre és molt fàcil però en el segon haureu d’estar molt atents ! Bona sort! 
Feu clic a la imatge següent:



Sessió 2: Dijous .Treballarem les seqüències temporals.

Quan parlem de seqüències parlem de posar en orde unes imatges que ens indiquen uns determinants fets. Per exemple, en una imatge veiem un nen que vol llençar una pedra. Primer què ha de fer? Es tracta de posar en ordre aquestes imatges i pensar què està fent el nen i ,què ha de fer primer, després i al final per llençar la pedra.
Penseu què pot passar a les imatges que veieu i inventeu-vos una història tenint en compte la seqüència correcta. 

Feu clic a la imatge o copieu l'enllaç



LLENGUATGE MATEMÀTIC

                               SETMANA  4 – 8 MAIG


SESSIÓ 1: Dimarts

En aquesta sessió us  presentem  el triangle.
Us adjuntem un video on expliquem cosetes sobre aquesta forma geomètrica.





A continuació teniu una fitxa per poder treballar el triangle.
Podeu fer servir el material que volgueu: plastidecors, rotuladors, ceres…



SESSIÓ 2: Dijous

Avui farem una activitat molt senzilla on treballarem les relacions entre objectes. Ho farem amb material que tots i totes tenim a casa.
Segur que teniu mitjons oi? Doncs avui aparellarem mitjons i si, a més, els estenem estarem treballant la motricitat fina.

Què desordenat està tot!



M’ajudeu a aparellar-los? Vinga, busqueu mitjons per casa i jugueu a fer parelles.



Ara podem comptar els parells de mitjons. Quants en teniu?...




LLENGUATGE MATEMÀTIC

                             SETMANA 27 – 30 ABRIL

SESSIÓ 1: Dimarts

Aquesta setmana  treballarem el número 3! Us adjuntem un video on expliquem com hem de fer el seu traç.



I aquí teniu el número 3 per practicar:



Podeu fer servir qualsevol material: pedretes, boletes o xurros de plastilina, botons, cigrons…També necessitareu  un plàstic, un rotulador i una tovalloleta humida.


I us proposem una altra fitxa per complementar  el traç del número 3. Podeu enganxar gomets en el número 3 gran de l’esquerra,  repassar els altres números amb un rotulador i pintar les papallones. Compteu-les bé…n’hem de pintar 3!




Un altra opció per a les dues fitxes és posar sobre el full un plàstic i repassar els números amb un rotulador. Després es pot esborrar amb una tovalloleta i començar de nou. Així la podreu tornar a fer un altre dia.



SESSIÓ 2: Dijous

Practiquem  els nombres .Si li doneu a la imatge  us portarà a una página on podeu treballar els nombres. Heu d’anar a on diu :

COMENCEM- ACTIVITATS de la 2 a la 8.








LLENGUATGE MATEMÀTIC

Sessió 1 :Juguem amb els números i les flors de Sant Jordi.

Primer hem d’escriure els números: 1 i 2 a sobre del paper higiènic o a un got, tal i com es veu a la imatge.
Després toca confeccionar les roses. Es poden fer de moltes maneres. Podeu utilitzar pals de polo o escuradents i li enganxeu la part de la rosa que la podeu fer amb plastilina , la podeu dibuixar o confeccionar amb paper vermell arrugat.
Després només heu de relacionar la grafia del nom amb la seva quantitat. No us despisteu!






Després podeu fer el mateix amb les fulles de les roses. 


Què us sembla? A que és divertit jugar amb els números i les seves quantitats?

Sessió 2 : Dijous .

Juguem amb els números i els elements de Sant Jordi en aquest Power Point interactiu que us hem elaborat.






LLENGUATGE MATEMÀTIC

Practiquem Sèries  de dos elements. Si li doneu clic a la imatge us portarà a la pàgina del ” jclick “on podeu practicar sèries.