LLENGUATGE
MATEMÀTIC
Dimecres 4 de novembre
Treballem sèries de forma i color!
Al quadern d’aquest primer trimestre trobareu aquesta sèrie per practicar:
Però primer, les girafes han de jugar abans amb
algún material per tal que comprenguin la norma a seguir, per exemple amb peces
de lego, cotxes, taps, agulles d’estendre o fruites ...
peça de lego- ninot-peça de lego-ninot...
cotxe gran, cotxe petit, cotxe gran...
Un cop han jugat amb el material poden
enganxar els gomets que us vam donar a la fitxa corresponent. Aneu amb compte d’enganxar cada cop un
color diferent!
LLENGUATGE MATEMÀTIC
SETMANA
DEL 15 AL 19 DE JUNY
Hola nens i
nenes!!
S’apropa
l’estiu i per això, l’activitat d’aquesta setmana que us proposem es realitzar
el joc del TRES EN RATLLA! I així, que pogueu jugar hores i passar-ho d’allò
més bé!
Jugar al tres
en ratlla fa treballar molts aspectes, entre ells la concentració,
l’estratègia, el concepte de quantitat i l’orientació espacial.
MATERIAL NECESSARI:
·
Pedres llises
·
Pintures
·
Pinzells
·
Cartró o cartolina quadrada per fer el
taulell
·
Regle
·
Llapis i retulador
PASSOS A SEGUIR:
Fer el
taulell. Dividir el cartró o cartolina
en tres parts i dibuixarem dues línies horitzontals i dues línies
verticals. Després les podeu repassar
amb retolador.
Després
pintem les pedres. 3 d’un color i 3 d’un
altre color. I les deixem assecar.
Una vegada
estigui tot sec, ja podem jugar i gaudir d’una fantàstica estona amb la família
i els amics!
Ens agradarà
moltíssim poder veure les creacions dels vostres TRES EN RATLLA!
SETMANA DEL 8 AL
12 DE JUNY
Aquesta
setmana us proposem construir dinosaures amb figures geomètriques! Farem
rodones, triangles i quadrats en cartolina o goma eva , jugarem lliurement amb
aquestes figures geomètriques i finalment representarem dinosaures amb aquest material.
AQUESTA
ACTIVITAT LA FAREM EN DIRECTE A LA CONNEXIÓ DE: ELS
MICOS EL DIMARTS I EL DIJOUS, I LES
GIRAFES EL DILLUNS (DURANT LES DUES
CONNEXIONS DEL DIA).
- MATERIAL:
·
Full,
cartolina o goma eva de color verd.
·
Retoladors,
llapis ...
·
Tisores.
- PREPARACIÓ:
Primera Sessió:
Primer busqueu per casa rodones, quadrats i triangles grans
i petits. Segur que trobeu moltes coses com taps de diferents mides!
Després resseguiu les formes geomètriques que heu trobat en
un full, per exemple amb un tap resseguim la rodona i la pintem de color VERD .
Després les hem de retallar. Demaneu ajuda per retallar les
diverses formes, com ara:
·
Rodones
grans i petites. (Necessiteu dibuixar i retallar : 1 gran, 1 mitjana i 3
petites)
·
Triangles
grans i petits.(Necessiteu: 3 mitjans)
·
Quadrats
grans i petits .( Necessiteu: 1 mitjà i 7 petits)
Segona Sessió:
Després els hi presentarem diferents imatges de dinosaures per a que els infants les vagin formant amb les formes geomètriques que han fet anteriorment.
Després els hi presentarem diferents imatges de dinosaures per a que els infants les vagin formant amb les formes geomètriques que han fet anteriorment.
Aquí us deixem dues imatges de dinosaures que els nens
poden plasmar amb les formes geomètriques fetes anteriorment o amb gomets de
formes geomètriques si en teniu i ho preferiu.
El mateix material es pot aprofitar per fer altres
activitats com:
·
Classificar
les figures per la forma, quadrats, triangles i rodones, o la mida.
·
Composar
figures a partir de les que tenen. Per
exemple: amb dos triangles poden construir un quadrat.
A JUGAR!!!
SETMANA
DEL 1- 5 DE JUNY
SESSIÓ 1: Us deixem unes activitats que podeu
imprimir, fer a l’ordinador amb el
programa paint, o assenyalar amb el dit la
resposta correcta.
SESSIÓ 2: Els
pirates trobaven tresors de totes formes. Jugueu a col.locar cada forma en el lloc que li correspon.
Podeu fer clic a la imatge o copiar l'adreça al navegador:
https://eureka.santillana.com/loencontre/infantil/AUD012_formas/8d3ba4b4bd995d65eec2fe844ace1c42
Poseu el següent usuari i contrassenya si us ho demana:
Usuari : profesor.03904@eureka.santillana.com
Contrasenya: 59982016
LLENGUATGE MATEMÀTIC
SETMANA
DEL 25-29 DE MAIG
Sessió 1: Us proposem fer figures copiant uns models de figures geomètriques. Podeu
fer servir bastonets de cotó o qualsevol material semblant.



Sessió 2: En aquesta sessió haureu d’ordenar seqüències.
Mireu bé aquestes fotos
i col.loqueu-les en ordre.
Podeu imprimir-les i ordenar-les en els quadradets
de l’última pàgina, o simplement assenyalar amb el dit cada foto i dir quina
serà la primera, la segona i la tercera.
Cliqueu a sobre la imatge
I aquí us deixem un altre enllaç per treballar els nombres. Heu de comptar l'animal que us indica el model i escriure el nombre en el quadradet a cada fila.
LLENGUATGE MATEMÀTIC
SETMANA DEL 18-22
Sessió 1: Puzles
Pel dimarts us
proposem fer puzles interactius de Santillana. Trobareu dos enllaços un de dues
peces, molt fàcil, i l’altre amb més peces.
Adreça 2:
https://eureka.santillana.cat/loencontre/infantil/AUD010_puzzles/99fad7be9f82c7d95ba5a36ae665042f
Sessió 2: Sopa
de números
La nostra
proposta pel dijous és una sopa de números. Busqueu en
aquesta sopa el número 3, l’encercleu o el pinteu.
Si us animeu , en comptes de fer la fitxa, podeu fer el mateix en un rotllo de paper de cuina. Segur que serà més motivador pels
infants treballar amb aquest material. A més ells poden anar escrivint els
números al rotllo i així també practiquen la grafia.
Podeu triar la manera en que voleu buscar el número tres. NO us deixeu cap número tres!! Bona sort!
I per acabar, agrupeu de tres en tres, busqueu a
casa objectes i els aneu agrupant, fent equips , de 3 en 3. Som-hi!
Guanya el que faci més equips de 3!
LLENGUATGE MATEMÀTIC
SETMANA DEL 11- 15 DE MAIG
Sessió 1: Dilluns
Us deixem unes diferències amb quadres de Kandinski per a que jugueu una mica. Heu de trobar
totes les diferències, el primer quadre és molt fàcil però en el segon haureu
d’estar molt atents ! Bona sort!
Feu clic a la imatge següent:
Sessió 2: Dijous .Treballarem les seqüències temporals.
Quan parlem de
seqüències parlem de posar en orde unes imatges que ens indiquen uns
determinants fets. Per exemple, en una imatge veiem un
nen que vol llençar una pedra. Primer què ha de fer? Es tracta de posar en
ordre aquestes imatges i pensar què està fent el nen i ,què ha de fer primer,
després i al final per llençar la pedra.
Penseu què pot passar a les imatges que veieu i inventeu-vos una història
tenint en compte la seqüència correcta.
Feu clic a la imatge o copieu l'enllaç
LLENGUATGE MATEMÀTIC
SETMANA 4 – 8 MAIG
SESSIÓ 1: Dimarts
En aquesta sessió us
presentem el triangle.
Us adjuntem un video on expliquem cosetes sobre aquesta
forma geomètrica.
A continuació teniu una fitxa per poder treballar el
triangle.
Podeu fer servir el material que volgueu: plastidecors,
rotuladors, ceres…
SESSIÓ 2: Dijous
Avui farem una activitat molt senzilla on treballarem les
relacions entre objectes. Ho farem amb material que tots i totes tenim a casa.
Segur que teniu mitjons oi? Doncs avui aparellarem
mitjons i si, a més, els estenem estarem treballant la motricitat fina.
Què desordenat està tot!
M’ajudeu a aparellar-los? Vinga, busqueu mitjons per casa
i jugueu a fer parelles.
Ara podem comptar els
parells de mitjons. Quants en teniu?...
LLENGUATGE MATEMÀTIC
SETMANA 27 – 30 ABRIL
SESSIÓ 1: Dimarts
Aquesta setmana
treballarem el número 3! Us adjuntem un video on expliquem com hem de
fer el seu traç.
I aquí teniu el número 3 per practicar:
Podeu fer servir qualsevol material: pedretes, boletes o
xurros de plastilina, botons, cigrons…També necessitareu un plàstic, un rotulador i una tovalloleta
humida.
I us proposem una altra fitxa per complementar el traç del número 3. Podeu enganxar gomets
en el número 3 gran de l’esquerra,
repassar els altres números amb un rotulador i pintar les papallones.
Compteu-les bé…n’hem de pintar 3!
Un altra opció per a les dues fitxes és posar sobre el
full un plàstic i repassar els números amb un rotulador. Després es pot
esborrar amb una tovalloleta i començar de nou. Així la podreu tornar a fer un
altre dia.
SESSIÓ
2: Dijous
Practiquem els
nombres .Si li doneu a la imatge us
portarà a una página on podeu treballar els nombres. Heu d’anar a on diu :
COMENCEM- ACTIVITATS de la 2 a la 8.
Sessió 1 :Juguem amb els números i
les flors de Sant Jordi.
Primer hem d’escriure els números: 1 i 2 a sobre del paper higiènic o a un got, tal i
com es veu a la imatge.
Després toca confeccionar les roses. Es poden fer de
moltes maneres. Podeu utilitzar pals de polo o escuradents i li
enganxeu la part de la rosa que la podeu fer amb plastilina , la podeu dibuixar
o confeccionar amb paper vermell arrugat.
Després només heu de relacionar la grafia del nom amb la seva quantitat. No
us despisteu!
Després podeu fer el mateix amb les fulles de les roses.
Què us sembla? A
que és divertit jugar amb els números i les seves quantitats?
Sessió 2 : Dijous .
Juguem amb els números i els
elements de Sant Jordi en aquest Power Point interactiu que us hem elaborat.
LLENGUATGE MATEMÀTIC
Practiquem Sèries de dos elements. Si li doneu clic a la
imatge us portarà a la pàgina del ” jclick “on podeu practicar sèries.