Psicomotricitat


















SETMANA 15 AL 19 DE JUNY

A BALLAR!!!


HOLA A TOTS I A TOTES!!!

Ja acabem l’escola i que millor manera d’acabar el curs ballant!!!

Comparteixo amb vosaltres un vídeo per començar a ballar!

Mai pareu de ballar i de riure!!!


QUE PASSEU UN BON ESTIU I ENS VÈIEM AVIAT. US ESTIMO MOLT!!!

PETONETSSSSSSSS

ALBA




SETMANA 8 AL 12 DE JUNY


CIRCUIT DINOSAURES

Hi ha diferents dinosaures, un que salten, uns altres que volen, altres que neden, altres que repten, altres petits i altres més grans.

En aquest circuit fareu els diversos moviments dels dinosaures:

  1. Primer, es posaran petjades al terra petites i grans (dibuixareu petjades i les enganxareu al terra). I tindreu que caminar per sobre d’elles com un dinosaure gran i un altre petit.
  2. Desprès, sereu aquells dinosaures que volen pel cel seguint una caminet (el camí el podeu senyalar amb corda o celo de colors).
  3. Seguidament, col·locareu les cadires una darrera de l’altre i reptareu per sota de les cadires, com aquells dinosaures que repten.
  4. Per últim, posareu al terra una manta o llençol, i nedareu com els dinosaures que viuen dintre del mar.
  5. Ho podeu fer les vegades que vulgueu! 
US DEIXO UNA MOSTRA DEL CIRCUIT





SETMANA 1 AL 5 DE JUNY


EN BUSCA DEL TRESOR

Ets un pirata, i acabes d’arribar a una illa deserta. Tens que trobar el tresor ràpidament abans que els altres pirates el trobin.

Pots posar una capsa amb xocolata, chupa chups, el que més els hi agradi!!

Per aconseguir-ho tens que fer diferents proves.... estàs preparat??? Abans de començar, disfressat, pintat o posat algun complement de pirata!!!
  • Primer prova: posa’t un coixí  al cap i camina d’un extrem a l’altre de l’habitació sense que caigui el coixí. Si cau has de tornar a començar!!
  • Segona prova: Amagueu diferents objectes per casa per exemple, peluixos. (Primer has d’ensenyar quins objectes buscaràs). La dificultat varia segons l’edat. Amb els nens de més petits s’amagaran els objectes només en una habitació i amb els més grans a tota la casa.
  • Tercera prova: Agafa una cullera i una pilota petita o el que sigui. Intenta que no caigui la pilota. Has d’anar i tornar!!!
  • Quarta prova: tapa els ulls i poseu en una capsa diferents objectes i endevina el que hi ha dintre de la capsa només tocant (cotó, plomes, pilota, etc.)
  • Cinquena prova: poseu dintre d’una ampolla d’aigua una clau (com si fos la clau del tresor) i poseu més coses (cigrons, cotó, el que sigui per a què els hi faci més complicat agafar la clau.

Una vegada que aconseguiu la clau. Heu de buscar la capsa del tresor.
  • Fàcil: Troba per casa!!! Podeu jugar al joc de fred i calor. Quan més a prop estigui direu calent i quan més lluny fred.
  • Difícil: una endevinalla d’algun espai de la casa o d’algun objecte. Per exemple:

Té potes i no és mou
aguanta per molt pes que tingui

cada dia la fem servir
(TAULA)

CLICA AL VÍDEO



SETMANA 25 AL 29 DE MAIG


CONEIXEM LES PARTS DEL COS

HOLA A TOTHOM!!!

És molt important anant coneixent les parts del nostre cos i començar a tenir control postural i consciència corporal. Per això, us proposo aquests dos exercicis:

Primer exercici 

Els nens i les nenes es quedaran parats i al seu costat tindran una pilota. I se’ls anirà dient: 

--Toca la pilota amb el genoll, toca la pilota amb la mà, toca la pilota amb el cul, toca la pilota amb el peu... --

Aniran fent postures ben diferents i divertides que els hi agradarà molt!!

Segon exercici

Els nens i les nenes es mouran per l’espai i jugaran a tocar diverses superfícies amb diferents parts del cos i anirem pujant la dificultat. I els hi demanarem:
  • Fàcil (una part del cos): posa a terra la mà/ posa el peu a la porta/ posa l’orella al sofà...
  • Més dificultat (dos parts del cos):  posa a la paret la mà i el nas/ posa a la cadira el peu i el cap...
  • Difícil (tres parts del cos): posa a terra la mà, el cap, el genoll /a la paret un peu, el nas, la panxa /a la porta l’esquena, el braç, l’orella...



SETMANA 18 AL 22 DE MAIG

JOCS MOTRIUS

BON DIA A TOTHOM!!!!


Com esteu???? Espero que molt bé!! Us he preparat un vídeo amb diversos jocs que podeu realitzar a casa. Els podeu fer individualment o amb algun familiar.
També podeu crear altres jocs a partir d'aquests!!





Segons Piaget "La intel·ligència es construeix a partir de la activitat motriu dels nens". Per això, la psicomotricitat té un paper fonamental en el desenvolupament integral dels nostres alumnes.


SETMANA 11 AL 15 DE MAIG

JOCS TRADICIONALS


HOLA NENS I NENES!!

Aquesta setmana m’agradaria proposar jocs que s’han jugat tota la vida, jocs que els vostres pares i mares també jugaven quan eren petits.

Hi ha molts jocs tradicionals, i he seleccionat cinc que penso que podeu jugar a casa amb les vostres famílies. JUGAR TOTS JUNTS ÉS MOLT DIVERTIT!!

JOC 1: 1,2,3 PICA PARET

Material: 1 paret

Instruccions:
  • Un jugador estarà de cara a la paret i serà qui dirà: 1,2,3 PICA PARET.
  • Els altres jugadors es posaran a l’altre costat de la sala.
  • En el moment que el jugador digui “1,2,3 PICA PARET”, els altres aniran corrents a tocar-lo, però al acabar la frase tots s’han de quedar immòbils. El jugador que para s’haurà de girar i aquell jugador que vegi que es mou ha de tornar a l’altre costat de la sala i començar des de el principi.



JOC 2: LA GALLINETA CEGA

Material: 1 mocador

Instruccions:
  • Jugar a un espai ampli per a què no es puguin fer mal.
  • El jugador es taparà els ulls amb el mocador i se li donarà tres voltes. *Els més petits és millor començar directament sense donar voltes.
  • Aquest jugador que serà la gallineta, haurà de buscar algun membre de la família i tocar-li la cara.
  • Haurà d’endevinar qui és, sinó reconeix quina persona és. La persona que és tocada podrà parlar i així serà més fàcil reconèixer-la per la seva veu.


JOC 3: EL JOC DE LES CADIRES

Material: Cadires i música

Instruccions:
  • Es col·locaran les cadires en cercle. Quantes cadires es col·loquen? Si son 4 persones es col·locaran 3. *Amb els més petits podeu jugar amb la mateixa quantitat de cadires que de jugadors.
  • Posareu la música que més us agradi, anireu caminant i ballant al voltant del cercle de cadires. Quan la música pari de sonar, tindreu que seure a les cadires.
  • Qui es queda sense cadira, queda eliminat.
  • Podeu jugar tantes vegades com vulgueu. També, podeu posar diferents regles per fer-ho més divertit: ballar cap endarrere, saltant, movent una part del cos, etc.


JOC 4: CARRERA DE SACS

Material: 1 sac o una bossa de comprar de tela gran

Instruccions:
  • Buscar un espai ampli o lliure d’obstacles (Apartant, cadires, taules...).
  • Els jugadors es col·locaran a la línia de sortida i a la senyal sortiran saltant fins a la meta.
  • Podeu variar al joc:
    • Saltar amb el sac i quan s’arribi a la meta tornar corrents fins a la línia de sortida.
    • Saltar amb el sac fins a la meta i tornar saltant fins a la línea de sortida.
    • Saltar amb el sac fins a la meta i tornar a quatre grapes a la línea de sortida.


JOC 5: LA XARRANCA

Material: 1 pedra o una joguina petita/ 1 guix o celo/ Paper gran o tela dibuixar les caselles

Instruccions:
  • Dibuixar les caselles amb guix al terra/ enganxar celo al terra com a la imatge/ dibuixar les caselles en un paper de mural gran.
  • Tirareu la pedra o la joguina a la casella 1 (que no rodoli), i es va pujant successivament fins arribar a la casella CEL (heu de tenir punteria).
  • Haureu de passar per totes les caselles, tot a peu coix i sense trepitjar les línies ni tocar amb l’altre peu al terra. *Els més petits poden jugar amb els peus junts.





SETMANA 4 AL 8 DE MAIG

MOVENT-NOS A CASA

Hola a tots i a totes!!
Com encara estarem molts dies a casa, us proposem un joc anomenat “Movent-nos a casa”, per jugar amb la família aquests dies.

Aquest joc ha sigut preparat per FORMIGUES COOPERATIVES. Aquesta cooperativa és un projecte telemàtic cooperatiu d’àmbit educatiu, on alumnes de diferents escoles de Catalunya experimenten amb diversos reptes cooperatius en classe d’educació física, n’inventen altres, per compartir amb altres escoles, els proven i els valoren.

Per jugar a aquest joc, només necessiteu un dau i l’ordinador, la tablet o el mòbil.
Us poso algun exemple dels reptes del joc:

Repte en familia

Cadascú ha de representar amb mímica un animal i la resta l'ha d'endevinar!!
Sssshhh el que fa mímica no pot parlar...




CLIQUEU A LA FOTO i ja podeu començar a jugar!!





SETMANA 27 AL 30 D'ABRIL

TWISTER DE FRUITES


Hola nens i nenes!!!

Pot ser molts de vosaltres ja coneixeu el joc del twister. Doncs, he pensat que us agradaria jugar però una mica diferent.

Us presento el joc del twister amb fruites!!! Aquí un deixo una mostra de com quedaria el joc del twister de fruites i el joc original.

TWISTER ORIGINAL
TWISTER DE FRUITES






















La idea és que vosaltres creeu el joc, per això és necessari que seguiu aquests passos:
  • Us adjunto en aquest word (CLICA A LA FOTO) per a què pugueu imprimir i pintar les quatre fruites de la primavera: les maduixes, els préssecs, les prunes i les cireres.
           *Si no teniu impressora les podeu dibuixar i pintar (han de ser una miqueta grans).


  • Un cop que estiguin pintades i retallades, les heu de col·locar al terra com a la fotografia anterior (com si fos la catifa del twister original). Les podeu enganxar amb celo.
  • Per jugar necessiteu la ruleta. Us adjunto també un word (CLIQUEU A LA FOTO) per a què pugueu descarregar la foto, imprimir-la, i enganxar-la en un cartró.



  • També la podeu fer de manera casolana com us mostro en aquesta fotografia (amb cartró directament, escrivint, dibuixant i pintant).

  • Heu de fer una fletxa en cartró i enganxar-li una xinxeta per a què doni voltes. I posar-li al darrera una mica de celo per a què no us feu mal.


INSTRUCCIONS DEL JOC:

  1. Podeu jugar 3 o 4 jugadors.
  2. El primer jugador li dóna a la ruleta i ha de fer el que la fletxa indica. Per exemple: MÀ DRETA- MADUIXA à Posar la mà dreta al dibuix de la maduixa.
  3. I així successivament, fins que algun dels jugador caigui al terra i no mantingui l’equilibri.



          ..................................................................................

JOC DE LES ESTÀTUES

També un proposo aquest joc més senzill que els hi agrada a tots els infants i que podeu jugar tota la família.

  • Busquem una cançó, us moveu al ritme de la música.
  • Quan la música pari. Heu de quedar-vos com a estàtues.
  • Qui es mogui amb la música parada, queda eliminat del joc


*Podeu complicar el joc: Cada vegada que es posi la música fer diferents moviments: saltar amb un peu, moure només els braços, ballar asseguts, etc.


SETMANA 20 AL 24 D'ABRIL

EL DRAC I LES MADUIXES

A psicomotricitat també es poden fer diferents exercicis seguint un conte!!

Mireu el vídeo!!! Espero que us agradi. 


SETMANA 13 AL 18 D'ABRIL

EL JOC DE LES POMES

Aquesta setmana a psicomotricitat us proposa un joc. Per començar, necessiteu recopilar aquests materials:

  • Cinta de colors o llana de colors.
  • Pomes o qualsevol altre objecte (peces de Lego, joguines de la cuina...) *Imagina que són pomes.
  • Una cistella o capsa.

Primer de tot, en un espai una mica ampli (passadís, menjador, habitació...) enganxa la cinta o la llana amb celo al terra i fes diferents camins per poder realitzar diferents moviments (com si fos un arbre amb les branques). *Al final teniu una imatge

Després, al final de cada caminet  o branca posa les pomes o les joguines. I a un dels caminets posa també la capsa o la cistella.

Comença el joc!!

  1. Necessitaràs agafar la cistella per poder recollir les pomes. Per tant, per aconseguir-ho pots anar saltant amb els peus junts per el caminet o “el tronc” i agafes la cistella.
  2. Continua per “les branques” fent equilibri amb un peu i ves agafant les pomes (has de mantenir l’equilibri per no caure).
  3. Agafa les pomes fent equilibri canviant de peu o fins i tot, pots fer altres moviments seguint les branques: a quatre grapes, de costat amb les cames obertes, saltant, etc.
  4. Quan ja tinguis totes les pomes, hauràs acabat el joc!!
  5. Repeteix les vegades que vulguis i sempre pots complicar més el joc. 
    1. Posa més caminets i més pomes.
    2. Tanca el ulls i que el pare o la mare et vagi guiant.
    3. Posa el cronòmetre i fes-ho en el temps que decideixis.
    4. Canvia de moviments.